AutoCAD
AUTOCAD NEDİR?
AutoCAD, Autodesk firması tarafından üretilip geliştirilen, tasarım ve çizimlerin bilgisayar ortamında yapılmasını sağlayan ve halen 80 ülkede 17 dilde versiyonları bulunan ve bir Computer Aidet Draffing and Desing(Bilgisayar Destekli Teknik Çizim ve Tasarım) paketidir.
AutoCAD in DWG uzantılı çizim formatı Dünya Endüstriyel çizim standardı olarak kabul edilmekte ve dünyada 1.200.000'den fazla kayıtlı kullanıcı tarafından 2.000.000.000'ın üzerinde DWG dosyası üretildiği tahmin edilmektedir.Genel amaçlı bir tasarım ve çizim programı olan AutoCAD'i kullanmak için her hangi bir program dilini bilmek ya da başka bir programı kullanmış olmak gerekli değildir.gelişmiş etkileşimli grafik kullanıcı ekranı sayesinde tüm komutlara menüter den veya sembol simgelerden kolayca erişmek ve çizim, düzenleme,vs. komutlarını kullanmak olasıdır.
ReleaselO, 12,13,14,16 ,2000 ve 2002 versiyonları ile kullanıcılarına Dos ve Windows ortamında çalışma ortamı sağlanmıştır
AutoCad, kişisel bilgisayarlar üzerinde Windows 95,Windows 98,Windows 2000 Ve Windows XP ortalarında, değişik iş istasyonlarında, UNIX ortamında ve Macintosh bilgisayarlar üzerinde de çalışmaktadır, ayrıca çok kullanılan bilgisayar ağlarında(Network) destekleyen AutoCAD programının en önemli özelliklerinden biriside;hangi ortamda üretilirse üretilsin, çizim dosyalarının hiçbir ek değişikliğe gerek duyulmadan diğer bir bilgisayar ortamında okunup, üzerinde işlem yapılabilmesidir.
İlk sürümü 1982 yılında çıkmış olan AutoCAD, bu güne kadar büyük gelişmeler göstermiş ve geliştirilen her yeni AutoCAD, yeni bir versiyon veya sürüm numarası ite adlandırılarak satışa çıkmıştır.
AUTOCAD'İ KİMLER KULLANABİLİR?
AutoCAD genel amaçlı bir tasarım ve çizim programıdır. Dolayısıyla çok geniş bir yelpaze içerisinde her hangi bir disipline özgü komutlarla kullanıcıyı kısıtlamadığı gibi, açık mimarisi ile istenilen yönde özelleştirilebilir.AutoCad, tüm mimar ,mühendis,tasarımcı, grafiker ve kısaca tasarım ve çizim ile ilgili her disiplin tarafından kutlanılacak bir programdır. Bu gün ülkemizde ve dünyada Makine Mühendisliğinden,Güzel sanatlara,Mimarlıktan Tıbba, Şehir planlamadan, Reklamcılığa,Haritacılıktan Elektroniğe , Uzay araştırmalarından Denizbilim Araştırmalarına kadar her alanda AutoCAD'den temel tasarım ve çizim paketi olarak yararlanılmaktadır.
AutoCAD'in bu kadar yaygın olarak tercih edilen bir yazılım olmasının sebebi, gerek 2, gerekse-3 boyut tasarım ve çizim için sağladığı olanaklar ve kullanım kolaylığıdır. AutoCAD, gerçek bir 2- ve 3- boyutlu(3D)tasarım ve çizim yazılımıdır.
AUTOCAD İLE NELER YAPILABİLİR?
AutoCAD, programında komut ve menü alanları ile çevrelenmiş olan alan, kullanıcının tasarım ve çizim alanıdır. Kullanıcı, bu pencerede, tıpkı 2-boyutta çalıştığı gibi 3- boyut da kendi çizim uzayının oluşturup gerçek 3 boyutlu tasarım ve çizimler oluşturabilir. Bu pencerede, çizim 3-boyutlu uzayda,istenilen konumu, istenilen bölümü görüntülenebilir,yakından ye da uzaktan bakabilir, gerçek perspektif görüntüler elde edebilir.Kullanıcı, eğer dilerse, çalışma penceresini farklı şekillerde bölerek elde edebilir.Kullanıcı, eğer dilerse,çalışma penceresini farklı şekillerde bölerek her birinden farklı bir uzaklık ve konum kullanarak çalışılabilirdir pencereden diğerine geçe bilir.Daha sonra tasarım değişik boyutlardaki görüntülerini, değişik yönlerden , görünüşlerini, perspektif görünüşlerini ve detaylarını, ekranda beliren Paper space üzerinde yerleştirerek istenilen ölçüde çıktı alınabilir.
Ölçek düzenlemek, AutoCAD'de, sadece çıktı alınırken yapılan bir işlemdir AutoCAD kullanıcısının farklı ölçeklerde çizim üretebilmek için birden fazla çizim yapmasına gerek yoktur. Aynı şekilde çizim kağıdının özerinde istenilen her türlü ekleme yapılabilir, notlar düşülebilir, resim numarası, pafta adı, çerçeve ve ye etiket tasarımı iliştirilebilir. Tüm bunlar bir kez tasalandıktan sonra her çizimde kullanılabilir.
AutoCAD ile çizim yaparken, kullanıcı, tanımlı çizim öğelerini kullanabileceği gibi, değişik düzenleme komuttan ite istediği karmaşıklıkta geometriler de oluşturulabilir. Çizgi, daire, elips, yay gibi basit çizim öğeleri, 2- veya 3- boyutlu spline eğriten, 3- boyutlu yüzeyler, kont, silindir, küre gibi 3- boyutlu ve karmaşık öğelerin kullanımı ile 2- boyutlu karmaşık profilleri döndürerek, kesitleri uzatarak ve ye 3 boyutlu ergiler arasını dokutarak karmaşık 3- boyutlu yüzeyler elde etmek AutoCAD için oldukça kolaydır.
Kullanıcı çizim öğelerini kullanarak çizini gerçekleştirmesi için AutoCAD, bir çok çizim yardımı komutu ile donatılmıştır. Kullanıcının imlecinin hareketini kontrol edebilmesinden, uzayda bulunmak istediği düzlemi tanımlaması kadar giden bu komutlarla çizim yapmak kolaylaştırılmıştır. Aynı şekilde, klasik yöntemler ite saatler alabilecek geometrik hesaplama sonuçları veya cetvel, pergel, gönye yardımı ile bulunmaya çalışılan özel noktalara AutoCAD tek bir komutla erişebilmektedir.
Örneğin; iki çembere teğet olan bir çizgi çizebilmek için Line komutunu Tanget nesne kenetleme modu ile birlikte çalıştırıp çemberlerin işaretlenmesi, bu istemi AutoCAD üzerinde saliseler ölçülebilecek bir zaman içerisinde gerçekleşir.
Gene aynı şekilde, çizim, düzenleme ve değişim komutları yardımı ite bir çizimden benzeri bir çok çizimi türetmek veya saatler alabilecek bir revizyon işlemi de bir iki dakika içerisinde gerçekleştirilebilir. AutoCAD , tüm çizim öğelerini kopyalayabilir, taşıyabilir, kopartıp birleştirebilir, renklerini ve desenlerini farklılaştırabilir. Dolayısıyla, AutoCAD içerisinde aynı çizimde bir çok yerde kullanabilecek bir öğeyi defalarca çizmek yerine kullanıcı, bu öğeyi bi kez çizdikten sonra kopyalayabilir, taşıyabilir, ve ya bir ad ite kaydederek daha sonra, aynı ve ya başka bir çizimde kullanmak üzere saklayabilir.
Bir teknik resim ye da perspektif görüntünün çarpıcılığını çizimin düzeni kadar etkileyen diğer unsurlar da çizgi ve taramaların kalitesidir.AutoCAD, kullanıcıya bu konulara da yardım sağlamaktadır. Kullanıcılar çizgi-tipi kütüphanelerinden istedikleri çizgi tipini seçebilecekleri gibi, kendileri de istedikleri çizgi tiplerini oluşturabilirler. Aynı şekilde AutoCAD kütüphanesinden seçilecek bir tarama deseni ile istenilen kapalı alan işaretlenerek tarama işlemi gerçekleştirilir. Kullanıcı, tarama deseninin özelliklerini değiştirebileceği gibi, katsayı ile de oynayabilir; kendi özgün tarama desenlerini kütüphaneye ekleyebilirler,taranacak alanda tarama yapılacak ve yapılmayacak alanları tanımlayabilir. AutoCAD, bu verileri veritabanında sürekli değerlendirdiği için taranan alanın özellikleri değiştirildiğinde,istenirse tarama otomatik olarak kendisini yeni sınırlara uydurur. Tüm bu elamanlar 265 değişik renkte ekranda görüntülenebileceği gibi, çıkı ayarların m cinsine göre farklı renklerde ye da tek renk olarak ve istenilen kalınlıklarda kağıt üzerine dökülebilir.
AutoCAD kütüphanesinde bir çok yazı sitili bulunduğu gibi; kullanıcılar dilerse True Type ve Postscript fontları da kullanabilir, yazıları istedikleri alana, diledikleri gibi yazabilirler. Başka bir yazı düzenleyicisinden AŞÇİ! formatta alacakları yazılan AutoCAD çizimlerine aktarılabilir.
AutoCAD, sadece tasarım ve çizim kolaylıkları île değil; çizim mantığı ile de kullanıcıya bir çok kolaylık sağlar. Örneğin; Layer kullanımı sayesinde bir çizimden değişik detayları gösteren bir çok çizim üretilebildiği gibi, bir proje üzerinde aynı anda değişik disiplinlerdeki kullanıcıların çalışıp, birbirleri ile uyumlu olmalarını ve çizimin gereksiz yere karmaşıklaşmasını ve şişmesini önler. Katman mantığı üst üste konmuş şeffaf ve eskis kağıtları gibi düşünülebilir. Kullanıcı her bir katmana çizimin değişik bir detayını çizip, dilediklerini aynı anda görüntüleyip inceleyebilir, çıktı alabilir.Örneğin; Layer kullanımı sayesinde bir çimden değişik detayları gösteren bir çok çizim üretilebildiği gibi, bir proje üzerinde aynı anda değişik disiplinlerdeki kullanıcıların çalışıp, birbirleri ile uyumlu olmalarını ve çizimin gereksiz yere karmaşıklaşmasını ve şişmesini, büyümesini önler. Katman mantığı, üst üste konmuş şeffaf eskiz kağıtları gibi düşünülebilir.Kullanıcı her bir katmana çizimin değişik bir detayının çizip, diledikleri aynı anda görüntülenip inceleyebilir, çıktı alabilir.
AutoCAD'in sahip olduğu bir diğer özellik de , otomatik ölçülendirmedir. Doğrusal ve açısal ölçülendirme, çap ve yan çap ölçülendirme AutoCAD de çok kolaydır.Ölçü komutuna grip, ölçülendirilmesini istediğimiz öğeyi göstermeniz ve ölçü çizgisinin konmasını istediğimiz yeri belirtmemiz yeterli olacaktır.
AutoCAD'in diğer bir özelliği ise; Associative Dimensioning mantığı ile çalışan AutoCAD, ölçülendirdiğiniz öğeler üzeride sonradan yapılan değişiklikleri de algılayıp ölçüleri ve ölçü çizgilerini otomatik olarak güncelleştirmesidir. Ölçülendirmenin yanında, AutoCAD, size uzunluk, mesafe, alan, çevre, koordinat vb. bir çok bilgiye ulaşmamızı sağlayan bir çok olanak da sağlamaktadır. Hatta komutları Advanced
Modeling Extension ile birlikte kullanıldığında, nesnelerin sadece geometrik değil kütle özelliklerine de ulaşılabiliyor ve kütleler arasında işlemler yapabiliyorsunuz.
AutoCAD, bu gibi özellikleri sayesinde sadece sizi günler süren işlerden kurtarmak ile kalmıyor, klasik yöntemler ile yapılamayacakları yapıp , daha üretken olmanızı tasarımınızın daha ekonomik ve daha kaliteli olmasını da sağlıyor.
AutoCAD, mühendislik için gerekli hesaplamaları yapabilmeniz, verileri elde edebilmeniz ve daha iteri tasarımlan kolayca gerçekleştirebilmeniz için size gerçek dünyada karşılaşamayacağınız tanımlamaları da sunuyor.Özellikle Makine ve İnşaat Mühendisliği tasarım çalışmalarında büyük kolaylıklar sağlayan 2 boyutlu katı modellerle hacim yerine alanlar arasında da çıkarma, birleştirme,kesişim alma gibi nesneler arası işlemleri yapabiliyorsunuz. Kesit alanların, Atalet momenti hesaplarının sonuçlarının anında görüntülenebilmek bir çok mühendisi saatler süren hesaplamalardan kurtarmaktadır.
AutoCAD' de her işi yapmanın birden fazla yolu olduğu gibi, her amaca uygun farklı özellikler bulabilmek de kullanıcılara büyük bir esneklik sağlamaktadır.
AutoCAD' de farklı katmanlarda, farklı renklerde ve farklı çizgi tiplerinde oluşturduğunuz karmaşık şekilleri dilerseniz blok olarak isimlendirip saklamanız ve gerektiğinde çağırmanız yeniden kullanmanız mümkündür. Hatta isterseniz bu bloklar bir takım yazılı bilgiler, nitelemelerde ekleyebilirsiniz. İsmi ile çağırdığınız her blok geldiğinde, iliştirdiğiniz yazılı bilgiler de otomatik olarak gelmektedir. AutoCAD,
sadece veri tabanı yönetim sistemleri ile değil masa üstü yayıncılık sistemleri ile de iki yönlü iletişim kurabiliyor Görüntüleri Post Sprit dosyası olarak okuyabilmesi ve aktarabilmesi AutoCAD'in kullanım alanını da genişletiyor. Çiziminizi EPS dosyasını (Encapsuiated PostScript) olarak masa üstü yayıncılık sistemine aktarabilmeniz veya PostScript yazıcılardan alabilmeniz, özellikle teknik dokümanlarının hazırlamasında size büyük olanaklar sağlıyor. Daha önceden kağıda geçmiş çizimleri AutoCAD 'e aktarmak için sayılaştırıcı üzerinde kopyalamak ye da tarayıcı ile okuyup AutoCAD'in okuyacağı formata dönüştürmek için seçenekleriniz var.
Diğer yazılımlar ile AutoCAD arasında grafik veri alış verişi IGES veya DXF formattanna uygun olarak kolaylıkla yapılabilir. AutoCAD her iki formatta da bilgi girişi ve çıkışı sağlayabilir.
AUTOCAD VE HIZ
AutoCAD'in n yeni versiyonu olan AutoCAD 2002 den bahsederken onun için, hızlı kaliteli, çekici kelimelerini çekinmeden kullanabiliriz. Başta üretkenlik olmak üzere bir çok yenilik sunulmaktadır; yüksek performans, AutoSnap gibi hassas çizim araçları, raster görüntüler ve dış referans kıpma gibi veri paylaşımları özettikleri, Foto-gerçekçi kaplama, katı dolgular bunlardan sadece bir kaçı.
AutoCAD programının performansının arttırılması için üretici firma kullanıcılardan gelen eleştirileri dikkate alarak programda iyileştirmeler yapmıştır. Program geliştirilirken sürekli testlerden geçirilmiştir. Kullanıcılar la yapılan görüşmeler, anketler ile aşağıdaki alanlarda performans artısının gerekli olduğu ortaya çıkmıştır.
· Görüntü işlemleri ve çizim yükleme/yeniden türetme
· Düzenleme ve geometri oluşturma
· İmleç, diyalog kutuları ve menü yanıt zamanları
· Çizim saklama, AutoCAD programını açılması, nesne kenetleme, çıktı ama ve AutoLIPS çalışma zamanı
· Dış referans/ blok üzerinde çalışma ve menü derleme.



Draw(Çizim) Menüsü
• Line (Başlangıç ve bitiş noktası belli olan doğru çizer.)
• Rectangle (Çapraz iki köşesi bilinen dikdörtgen çizer.)
• Arc (Üç parametresi bilinen yay çizer.)
• Circle (En az iki parametresi bilinen daire çizer.)
• Ellipse (Merkezi ve uç noktaları bilinen elips çizer.)
• Polygon (Kenar sayısı 3-1024 değişen düzgün çokgenler çizer.)
• Donut (Halka ya da içi dolu çember çizer.)
• Ray (Bir yönde sonsuza giden ışınlar çizer.)
• Construction line (Her iki yönde sonsuza giden inşa çizgileri çizer.)
• Multiline (Çoklu paralel çizgiler çizer.)
• Polyline (Birbiri ardına birçok doğru ve yay çizer.)
• Point (Değişik stillerde ve büyüklerde noktalar yerleştirir.)
• Spline (Belirlenen noktalardan eğri geçirmemizi sağlar.)
 Çizim Modları
• Grid (Çizim sınırları içinde belirleyeceğimiz aralıklarla ekrana ızgara adını verdiğimiz noktalar yerleştirir.)
• Snap (Mouse’un belli aralıklarla kilitler. F9)
• Ortho (Doğruları dik olmaya zorlar. F8)
• Polar (Belli açılardaki doğrululara gelindiğinde eksen çizgileri çıkmasını sağlar. F10)
• Otrack (Birden fazla arasında hizalama yapmak için kullanılır. F11)
• Lwt (Çizgilerin ağırlıkları ile görüntülenmesini sağlar.)
• Osnap (İşaretlenmiş olan nokta türlerini ekranda otomatik olarak gösterir, istenirse yakalar.F3)
Özel Noktaların Yakalanması
• Endpoint (Bir doğru ya da yayın uç noktasından yakalar.)
• Midpoint (Bir doğru ya da yayın orta noktasından yakalar.)
• Intersection (Doğru, yay ve dairelerin kesişme noktasından yakalar.)
• Apperent intersection (Birbirine paralel olmayan iki doğrunun izafi kesişme noktasından yakalar.)
• Center (Daire ya da yayların merkez noktasından yakalar.)
• Quadrant (Daire ya da yayların çeyrek noktasından yakalar.)
• Tangent (Bir daire ya da yay üzerinde teğet oluşturucak noktayı bulur ve yakalar.
• Perpendicular (Bulunulan noktadan gösterilen nesneye dikme çizer.)
• Extension (Bir noktadan belli bir uzaklıktaki dik mesafeden yakalar.)
• Parellel (Varolan bir doğruya paralel yeni bir doğru çizer.)
• Node (Point komutu ile çizilen noktaların merkezinden yakalar.)
• Nearesent (Bir çizginin, dairenin, yayın işaretleyiciye en yakın noktasından yakalar.)
• None (Bir nokta yakalama yöntemini iptal eder.)
• From (Bir noktadan izafi bir koordinat kadar uzaktaki noktadan yakalar.)
 
Modify (Düzenleme) Menüsü
• Erase (Seçilen nesneleri siler.), Nesne seçme yöntemleri
• Undo (Yapılan işlemleri geri alır.)
• Redo (Geri alınarak iptal edilen işlemleri ileri alarak yeniler.)
• Trim (Seçilmiş nesneleri, kesişme noktalarından itibaren budar.)
• Extend (Bir ya da daha fazla nesneyi bir diğer nesneye kadar uzatır.)
• Break (Bir nesne üzerindeki iki noktanın arasını koparmak veya nesneyi bir noktadan itibaren bölmek için kullanılır.)
• Rotate (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında döndürür.)
• Scale (Seçilen nesneleri, bir noktanın etrafında büyütüp-küçültür.)
• Move (Seçilen nesneleri, bulundukları yerden, başka bir yere taşır.)
• Copy (Seçilen nesnelerin, belli bir mesafe öteye kopyalarını alır.)
• Offset (Bir nesneyi, kendisinden belli bir mesafe öteye paralelini alarak kopyalar.)
• Chamfer (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğruların kesişen uçlarından istenilen miktarda pahkırar.)
• Fillet (Kesişen ve kesişme ihtimali olan doğrular arasında yuvarlatma yapar.)
• Array (Seçilen nesneleri istenilen sayıda, istenilen aralıkla dikdörtgen veya daieresel bir yörünge etrafında çoğaltır.)
• Mirror (Seçilen nesneleri, bir eksene göre simetriğini alır.)
• Stretch (Seçilen nesneleri, bir noktadan tutup sündürerek uzatıp-kısaltır.)
• Explode (Bir polyline ya da bloğu patlatarak doğrular, yaylar ve çemberlere ayırır.)
• Divide (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit parçalara böler.)
• Measure (Bir doğru ya da yayı belli aralıkla eşit sayıda parçalara böler.)     
• Lengthen (Doğru ya da yayların uzunluklarını değiştirir.)
• Properties (Çizilmiş olan nesnelerin özelliklerini bir diyalog kutusu yardımıyla değiştirir.)
View (Görünüm) Menüsü
• Zoom (Ekrandaki çizimleri gerçek boyutlarını değiştirmeden istenilen oranda görünüş olarak büyütüp-küçültür.)
• Pan (Ekranımızı ve çizimlerimizi istenilen yönde istenilen miktarda kaydırır.)
• Aerial View (Ekranın sağ alt köşesinde bir kuşbakışı penceresi çıkartarak, Zoom ve pan komutlarının daha kontrollü kullanılmasını sağlar.)
• Viewres (Çember, elips gibi eğrisel şekiller büyütüldükleri zaman yuvarlak değil de çok kenarlı poligonlar gibi gözükür. Bu şekillerin gerçeğe yakın gözükmesi için çözünürlüğünü değiştirmemizi sağlar.)
Layers (Katmanlar)
• Yeni bir layer oluşturmak, renk ve çizgi atamak
• Layer’i güncelleştirmek, yeniden isimlendirmek ve silmek
• Layer’i açma/kapama (On/Off)
• Layer’i dondurmak/çözmek (Freeze/Thaw)
• Layer’i kilitlemek/açmak (Lock/Unlock)
• Layer çizdirilebilir/çizdirilemez (Plottable/Non-Plottable)
• Linetype ölçeğinin değiştirilmesi
Tarama işlemleri (Draw Hatch...)
Yazı işlemleri (Draw Text)
Dimension (Ölçülendirme)
• Linear (Doğrusal ölçülendirme)
• Align (Hizalı ölçülendirme)
• Ordinate (Koordinant ölçülendirme)
• Radius (Yarıçap ölçülendirme)
• Daimeter (Çap ölçülendirme)
• Angular (Açısal ölçülendirme)
• Baseline (Referansa göre ölçülendirme)
• Continue (Sürekli ölçülendirme)
• Leader (Çizimimizin bazı noktalarına küçük hatırlatıcı bilgiler ekler.)
• Center Mark (Çember ve yayların merkez noktalarını bir simge ile gösterir.)
• Style... (Yeni bir ölçülendirme stili oluşturur ve varolan ölçülendirme stillerinin ayarlarını değiştirir.)
CAL (Hesap işlmeleri yapar: Dört işlem, üst alma, log, sin, cos ... vb..)
INQUARY ( Sorgulama komutudur. Tools menüsünden)
• ID point (Gösterilen noktanın koordinantlarını verir.)
• Distance (Gösterilen iki nokta arasındaki mesafeyi verir.)
• Area (Gösterilen noktalar arasındaki ya da gösterilen şekillerin alanını ve çevresini verir.)
• List (Gösterilen şeklin tüm geometrik özelliklerini listeler.)
BLOKLAR (Draw)
• Make block (Blok oluşturur.)
• Insert block (Oluşturulan bloğu çizime ekler.)
• Define attributes (Bloklara nitelik ekler.)
VİEWPOİNT(View)  (3 boyutlu şekillere değişik noktalardan bakmamızı sağlar.)
YÜZEY MODELLEME (DrawSurfaces)
• Hazır yüzeyleri kullanarak (3D Surfaces...)
1. Box (Prizma)
2. Pyramid (Piramit)
3. Wedge (Takoz)
4. Dome (Kubbe)
5. Sphere (Küre)
6. Cone (Koni)
7. Torus (Simit)
8. Dish (Tabak)
• İki boyutlu nesneleri kullanarak yüzey oluşturma
1. Bir kesiti bir eksen etrafında döndürerek yüzey oluşturmak (Revolved Surface)
2. Bir kesiti bir eksen boyunca sürükleyerek yüzey oluşturma(Tabulated Surfaces)
3. Farklı yükseklikteki iki kesit arasında sürükleyerek yüzey oluşturur.(Ruled surfaces)
KATI MODELLEME (Draw Solids)
Katı model oluşturma yöntemleri
• Hazır Katılar
1. Box: Prizma
2. Sphere: Küre
3. Cylinder: Silindir
4. Cone:Koni
5. Wedge:Takoz
6. Torus: Simit
7. 
• Extrude : (İki boyutlu bir nesneye, yükseklik vererek katı model oluşturur.)
• Revolved: (Bir kesiti, bir eksen etrafında döndürerek katı oluşturur.)
Katı modeller üzerinde uygulanan düzenleme işlemleri (ModifySolids Editing)
• Union (İki ya da daha fazla katı modeli birleştirir.)
• Subtract (Bir katı modelden başka katı modelleri çıkarır.)
• Intersect (İki katı modelin kesişim bölgesinden ayrı bir katı model oluşturur.)
• Slice (Bir katı bir eksen boyunca keserek ikiye ayırır.)
3 BOYUTLU DÜZENLEME İŞLEMLERİ (Modify  3D Operation)
• Rotate 3D : 3 boyutlu nesneleri döndürür.
• Mirror 3D : 3 boyutlu nesnelerin simetriğini alır.
• 3D Array: 3 boyutlu nesneleri dikdörtgensel veya dairesel bir yörünge çoğaltır.
GÖLGELENDİRME VE KAPLAMA İŞLEMLERİ (View menüsü)
• Shade: 3 boyutlu modellerin gölgelendirilmesini sağlar.
• Render : Modelleri farklı renk ve desenlerle kaplar.
• Materials : Bir modelin farklı malzemelerle kaplanmasını sağlar.
ÇİZDİRME İŞLEMLERİ  (File)
Plot: Oluşturduğumuz çizimleri plotter ya da printer’den çıkartır.
Plot Device:
                    Name: Çıktı alınacak printer ya da plotter bu listeden seçilir.
                    Number of copies :Çizimimizin kaç adet kopya çıktısı alınacaksa buraya girilir.
Plot Settings: 
                    Paper size: Çıktı alınacak kağıdın boyutu bu listeden seçilir.
                    Plot Area: Çizimimizin çıktısı alınacak kısmı bu seçeneklerden birisi ile belirlenir.
1. Limits: Sadece çizim limitleri içinde kalan kısımlar yazıcıya gönderilir.
2. Extents: Dosyamızdaki tüm çizimleri optimum bir şekilde yazıcıya gönderir.
3. Display: Dosyamızdaki çizimlerden sadece ekranda görünen kısımlar yazıcıya gönderilir.
4. Window: Yazıcıya gönderilecek bölüm, bir pencere açılarak belirlenir.
Drawing orietation: Kağıdımızın yönünü değiştirir.
Plot Scale: Çizimimizin ölçeğini ayarlamak için kullanılır.
 Scaled to fit: Bu seçenek seçilirse program, çizimimizin ölçeğini kağıda sığacak şekilde kendi belirler.
 Custom: Çizimimizin ölçeğini kendimizin belirlemsini sağlar.
 Ölçek için Plotted MM=Drawing units altındaki kutucuklar kullanılır. Burada Plotted MM;
mm cinsinden kağıttan çıkacak uzunluğu, Drawing ınits ise bu uzunluğun gerçekte ne kadarlık bir uzunluğa karşılık geleceğini gösteriyor.
Plot offset: (Center the offset) Çizimimizi kağıdın merkezine yerleştirir, çizimimizi kağıtta ortalar.
Full Preview: Çizimimizin kağıt üzerinde nasıl çıkacağını gösterir.
Partial Preview: Çizimimizin kağıda göre konumunu gösterir.
Bütün ayarlamalardan sonra, çizimimizi pirinter ya da plotter’a göndermek için OK butonuna basılır.




Sponsor
 
 
binbirbilgi
 
Bugün 89230 ziyaretçi (185063 klik) kişi burdaydı!
Portal Turka Çiçek Çeşitleri Toplistler Photoshop Dersleri Webmaster Sitesi Giresun Rehberi Webmaster Destek

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol